NY Times ‘By The Book’ Tag

nytimes_zpsy5il5idn

image from BigScreenSmallWords

Ένα book tag από τη Τζο.

1.Ποιο βιβλιο βρισκεται στο κομοδινο σου αυτη την στιγμη?
city

Πόλη στις Φλόγες. Και κρίνοντας από το μέγεθος, θα βρίσκεται για κάμποσο καιρό ακόμα.

Το tablet μου είναι επίσης στο κομοδίνο. Το χρησιμοποιώ για να διαβάζω το The Sandman, ένα graphic novel από το Neil Gaiman, για να σπάω τη μονοτονία του ενός βιβλίου.

sandman

2.Πoιο ηταν το τελευταιο πραγματικα υπεροχο βιβλιο που διαβασατε?
patti
Πάτι και Ρόμπερτ της Patti Smith.
Δεν ξέρω αν είναι “πραγματικά υπέροχο”, αλλά ήταν πολύ καλό για μένα προσωπικά.
3. Αν θα μπορουσατε να γνωρισετε ενας συγγραφεα -νεκρό ή ζωντανο – ποιος θα ηταν? Και τι θα θελατε να ξερετε?
Χμμμ… Είμαι σίγουρη ότι έχω απαντήσει ξανά σε αυτή την ερώτηση, αλλά δεν θυμάμαι τι είχα πει. Ας πούμε το Haruki Murakami. Δεν θέλω να τον ρωτήσω κάτι, απλά να πάρω μια ιδέα τι άνθρωπος είναι.
Θα μπορούσαμε να φάμε ένα σούσι μαζί, πάντα ψάχνω άτομα να φάμε σούσι μαζί.
sushi
4.Τι βιβλια θα μας εξεπλητταν αμα τα βλεπαμε στην βιβλιοθηκη σου?
3
Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι διαβάζω διάφορα είδη βιβλίων. Δεν ξέρω τι θα μπορούσε να εκπλήξει κάποιον…
Έχω Twilight και Murakami, Bukowski και Hunger Games…
Ίσως τα παιδικά μου βιβλία να εξέπλητταν κάποιον, τα έχω κρατήσει όλα. Οι τρεις ντετέκτιβ, Astrid Lindgren, Enid Blyton, όλα είναι εκεί ακόμα!
5. Πως οργανώνεις την βιβλιοθηκη σου?
Εδώ στην Ολλανδία έχω μικρή βιβλιοθήκη και α βιβλία είναι χωρισμένα σε 4 κατηγορίες: ελληνικά, αγγλικά, ήδη-διαβασμένα και διάφορα (ολλανδικά και επιστημονικά).
2016-04-12 14.01.19
Η κανονική μου βιβλιοθήκη στην Ελλάδα (αυτό είναι το βασικό κομμάτι, έχω δυο ραφιέρες ακόμα σε άλλο δωμάτιο) όπου πάω τα ήδη-διαβασμένα βιβλία μου, είναι περίεργα “οργανωμένη”.
Οι ξεκάθαρες κατηγορίες είναι: παιδικά βιβλία, ελληνικά βιβλία, γιαπωνέζικη λογοτεχνία και κλασικά. Τα υπόλοιπα έχω προσωπική κατηγοριοποίηση, πχ “αυτά που διάβασα στο λύκειο”, “αυτά που δεν μου άρεσαν”, “αυτά τα ωραία”…
greek
6. Ποιο βιβλιο ηθελες πολυ να διαβασεις αλλα δεν το εχεις καταφερει ακομα? Κατι που σε κανει να ντρεπεσαι που δεν εχεις διαβασει?
Δεν έχω διαβάσει ποτέ Ντίκενς. Θα έπρεπε?
EDIT: Μόλις θυμήθηκα από το post της Τζο ότι έχω διαβάσει το “Μεγαλες Προσδοκίες” πριν 15 χρόνια περίπου! Και μου άρεσε κιολας κι ας ήμουν μικρή. Και η ταινία καλή ήταν (ας ειναι καλα ο ΝτεΝιρο)
Δεν έχω διαβάσει και Ντοστογιέφσκι, αλλά είπα ότι θα το κάνω φέτος..
7. Απογοητευτικο, υπερεκτιμημενο, καθολου καλο: Ποιο βιβλιο υποτιθεται πως επρεπε να σου αρεσει αλλα τελικα δεν σου αρεσε?θυμασαι το τελευταιο βιβλιο που παρατησες στην μεση?
Το Κορίτσι του Τρένου. Βιβλίο “νοικοκυράς” μασκαρεμένο σαν αστυνομικο θρίλερ.
Αλλά το τελείωσα.
Το πρώτο βιβλίο που άφησα στη μέση ήταν Η μυστήριώδης φλόγα της βασίλισσας Λοάνας, του Ουμπέρτο Έκο. Και ήταν και το τέλος του Έκο για μενα.
8.Τι ειδος ιστοριας σε ελκυει?Και απο πιο ειδος μενεις μακρια?
Όποτε ακούω ότι ένα βιβλίο είναι “σοκαριστικό” και “αρρωστημένο” (όχι σεξουαλικά, όπως συνήθως χρησιμοποιούνται οι όροι, γενικά) ή/και ψυχολογικό θρίλερ, πάντα νιώθω ότι θέλω να το διαβάσω. Και αν είναι και γιαπωνέζος συγγραφέας… τέλεια! είναι οι καλύτεροι σε αυτά!
Και αποφεύγω τα νέα ελληνικά “ρομάντζα”. Ονόματα δεν λέμε, αλλά ξερετε ποιες συγγραφείς εννοω.
9.Αν ζητουσες απο τον πρωθυπουργο να διαβασει ενα βιβλιο, ποιο θα ηταν?
americanah
 Τον δικό μας πρωθυπουργό? Τον Τσίπρα?? Ας αφήσουμε τα πολιτικά. Θα διαλέξω τον Ομπάμα, μιας και αυτόν εννοεί η ερώτηση (εφόσον είναι το NY Times Book Tag). Ο Ομπάμα μου φαίνεται κουλ τύπος από τα λίγα που ξέρω.
Θα του πρότεινα το Americanah, της Chimamanda Ngozi Adichie, μιας και μου άρεσε πολύ και θα το κάνει διάσημο αν το διαβάσει 🙂
Επίσης το βιβλίο περιέχει ενδιαφέροντες απόψεις για το ρατσισμό στην Αμερική, ένα θέμα που ενδιαφέρει τον Ομπάμα.
Α, και να το δώσει στη Μισέλ μετά!
10.Τι σκοπευεις να διαβασεις τωρα?
ΘΕΛΩ να διαβάσω τουλάχιστον 5 διαφορετικά βιβλία άμεσα. Αλλά μέχρι να τελειώσω το Πόλη στις Φλόγες, θα έχει φτάσει λογικά η ώρα για το μεγάλο μου ταξίδι στην Κίνα. Μόνο ebooks εκεί! Λογικά θα αρχίσω το The Dark Tower, του Stephen King.
7 thoughts on “NY Times ‘By The Book’ Tag

  1. Εντάξει, χτυπήστε με κι άλλο αλύπητα με το “Πόλη στις Φλόγες”!!!! Το θέλω απεγνωσμένα εδώ και καιρό, το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μου το έχει βάλει φάτσα-φόρα στην βιτρίνα, το ξανα-ανέφερε και η “πότε πότε την Κυριακή” σε ένα σχόλιο τις προάλλες που συζητούσαμε για ογκώδη βιβλία,… Δεν αντέχω άλλο, θέλω να το αγοράσω αλλά λόγω όγκου διστάζω. 😦 Θα περιμένω να το διαβάσεις και να γράψεις κριτική και αν μαζέψω αρκετές θετικές γνώμες θα το τολμήσω. 🙂

    Liked by 1 person

    1. Εχω φτάσει κάπου σελιδα 650… Το διαβαζω με χαρα, εχει ενδιαφερον, αν και ειναι περισσοτερο “κοινωνικο”, δεν καιγεσαι και πολύ δηλαδη για να μαθεις τι θα γινει (εγω τουλαχιστον). Αν δεν ηταν τοσο τεραστιο θα το συστηνα περισσότερο. Αλλά αν ειναι να επενδυσεις τοσο πολυ χρόνο για ενα βιβλιο, θελεις να ειναι καταπληκτικο. Και προς το παρον ειναι απλά καλο.

      Liked by 1 person

      1. Αυτό ακριβώς είναι που με φοβίζει στα ογκώδη βιβλία! 😦 Ότι ο συγγραφέας αρχίζει να φιλοσοφεί και κάπου ξεφεύγει το ενδιαφέρον από την πλοκή. (Γιατί για να μου λες “κοινωνικό” μάλλον προς το “φιλοσοφώ πάνω σε κοινωνικά θέματα” πηγαίνει το μυαλό μου). Με βλέπω να καταλήγω στην ηλεκτρονική έκδοση νομίζω.

        Liked by 1 person

      2. Μπα οχι, ευτυχως απο φιλοσοφια δεν εχει τιποτα βαρυ. Δεν θα το αντεχα με τιποτα. Απλα εχει κάπου 7-8 βασικους χαρακτηρες (καθε κεφαλαιο ειναι αφιερωμενο σε καποιον) που κάπως συνδεονται μεταξύ τους, οποτε εχει πολλα να πει για τον καθενα. Εχει και ενα κάποιο “μυστηριο”, κατι εγινε και δεν ξερεις ποιος το εκανε, αλλά όχι και οτι σε καιει και τοσο.
        Σιγουρα ειναι καλο, απλά ειναι τοσο μεγάλο… Και περνανε οι βδομαδες και διαβαζεις ακομα το ιδιο βιβλιο και λες “αξιζει τοσο”? 🙂

        Liked by 1 person

Leave a Reply

