Readathon 2016: Βιβλία 16-20

Readathon 2016: Βιβλία 1-5

Readathon 2016: Βιβλία 6-10

Readathon 2016: Βιβλία 11-15

Books 16-20

16. Θαύμα, του R. J. Palaccio

IMG_20160324_160116

Readathon category: ένα βιβλίο από εκδοτικό οίκο που συνήθως δεν διαβάζετε (εκδόσεις Παπαδόπουλος)

Το διάβασα σε μια μέρα. Είναι ένα βιβλίο για ένα αγόρι που έχει γεννηθεί με κάτι σαν mandibulofacial dysostosis, αλλά χειρότερο. Το πρόβλημα είναι σχεδόν αποκλειστικά εμφανισιακό. Όλη του τη ζωή οι άλλοι τον κοιτάνε ή ακόμα και να ουρλιάζουν όταν τον βλέπουν. Και τώρα οι γονείς του αποφασίζουν να τον στείλουν στο γυμνάσιο…

Το βιβλίο είναι καταπληκτικό. Ο συγγραφέας αναλύει το θέμα με εξαιρετικό τρόπο. Είναι πολύ απλό να λέμε “δεν πρέπει να κοιτάζουμε όποιον είναι διαφορετικός και είμαστε όλοι ίδιοι”. Αλλά είναι έτσι τα πράγματα? Ειδικά με έφηβους?

Όπως λέει ο ίδιος ο πρωταγωνιστής, κι αυτός θα κοίταζε ένα Γούκι αν εμφανιζόταν στο σχολείο και θα ψιθύριζε στους άλλους όποτε το έβλεπε για μήνες. Και όπως λεει η αδερφή του, ξόδεψαν πολύ χρόνο να τον κάνουν να νομίζει ότι είναι φυσιολογικός. Μόνο που δεν είναι.

Διαβάστε όλοι αυτό το βιβλίο. Δεν θα σας πάρει πολύ, διαβάζεται γρήγορα! 🙂

⭐ ⭐ ⭐ ⭐

17. Pride and Prejudice, της Jane Austen

IMG_20160324_160424

Readathon category: ένα βιβλίο που εκδόθηκε πριν το 1850

Δεν έχω κάτι που να μοιάζει με αγγλικό φόρεμα του 1800… 

pride&prej

…ευτυχώς! Αλλά πιστεύω ότι αυτό που φοράω ταιριάζει με την ατμόσφαιρα. 

Είχα διαβάσει το βιβλίο όταν ήμουν κάπου 15 και το είχα βρει απίστευτα βαρετό. Αλλά ήμουν μικρή και ήταν λογικά κακή μετάφραση (δώρο με εφημερίδα νομίζω). Αποφάσισα να του δώσω άλλη μια ευκαιρία, να το διαβάσω στα αγγλικά και από αυτή την καταπληκτική έκδοση των Classics Reimagined (δείτε εδώ περισσότερες φωτογραφίες).

Το βιβλίο είναι φυσικά πολύ καλό, φαίνεται τόσο επίκαιρο. Κουτσομπολιό, μανάδες που θέλουν να παντρέψουν τις κόρες τους, ενοχλητικοί συγγενείς, περηφάνια… Μου κάνει λίγο σαν σαββατοκύριακο στο χωριό.

Αλλά πολλά πράγματα είναι εκτός εποχής φυσικά. Το γεγονός ότι όλοι έπαθαν σοκ στην ιδέα του σεξ εκτός γάμου. Το γεγονός ότι οι κόρες δεν σημαίνουν τίποτα, ειδικά αν είναι ανύπαντρες. Και που βρίσκουν όλοι τα λεφτά τους χωρίς να δουλεύουν? (εκτός από τους ανώνυμους υπηρέτες. Αυτοί παντρεύονται άραγε?)

Τέλοσπαντων, είναι ένα καλό βιβλίο. Σε πολλά κομμάτια οι σελίδες γύριζαν γρήγορα. Σε άλλα κομμάτια έπρεπε να πιεστώ λίγο. Είναι παλιομοδίτικο, τι να κάνουμε 🙂

Είδα και τη  σειρά του BBC μετά και μου άρεσε αρκετά. Είναι πολύ κοντινή μεταφορά, οπότε αν βαριέστε να διαβάσετε το βιβλίο, μπορείτε να δείτε τη σειρά 🙂

⭐ ⭐ ⭐ ⭐

18. Η καλύβα του μπαρμπα-Θωμά, της Harriet Beecher Stowe

IMG_20160324_160719

Readathon category: ένα βιβλίο που έχετε να διαβάσετε από τα σχολικά σας χρόνια

Πάλι δεν είχα κάτι που να ταίριαζε στην εποχή, οπότε φόρεσα μια φούστα με την ίδια την καλύβα!

Δοκίμασα να το διαβάσω όταν ήμουν στο δημοτικό, αλλά πρέπει να το παράτησα. Είναι ένα βιβλίο πολύ σημαντικό την εποχή που γράφτηκε. Αλλά δεν νομίζω ότι πλέον είναι αρκετά αντιρατσιστικό. Μου φάνηκε ότι έλεγε ότι πρέπει οι λευκοί να είναι καλοί με τους αφρο-Αμερικάνους, αλλά όχι ότι είναι ίσοι.

Δεν πιστεύω ότι είναι πλέον κατάλληλο για παιδιά κάτω των 15-16, ειδικά αν δεν είναι Αμερικάνοι. Πιστεύω ότι το βιβλίο θα είχε το αντίθετο αποτέλεσμα, γιατί αναφέρει ότι υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στις ράτσες, επαινεί τους σκλάβους που ήταν πιστοί στους αφέντες τους κλπ.

⭐ ⭐ ⭐

19. Πάτι και Ρόμπερτ, της Patti Smith

IMG_20160327_160625

Readathon category: μια (αυτό)βιογραφία

Δεν πιστεύω ότι μια (αυτό)βιογραφία μπορεί να είναι καλύτερη από αυτή.

Ήξερα την Patti Smith μόνο ως μουσικό και δεν ήμουν και καμιά τρελή φαν. Μου άρεσαν τα τραγούδια της, αλλά δεν ήξερα και πολλά. Μετά από αυτό το βιβλίο, είμαι φαν της ως ανθρώπου γενικότερα.

Περιγράφει τη ζωή της, πως άφησε το σπίτι της για να πάει στη Νέα Υόρκη, όπου κυριολεκτικά έμενε στο δρόμο και πεινούσε. Τότε γνώρισε τον Robert Mapplethorpe. Από τότε που γνωρίστηκαν ήταν ένα, ακόμα και όταν δεν ήταν πλέον ζευγάρι. Και οι δύο προσπάθησαν να γίνουν καλλιτέχνες. Πεινούσαν και μετρούσαν τα ψιλά τους για να πάρουν υλικά ζωγραφικής. Η Patti Smith ήταν ζωγράφος και ποιήτρια πολύ πριν σκεφτεί να γίνει ροκ σταρ.

Όχι μόνο ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία, αλλά επίσης η Patti Smith είναι μια καταπληκτική συγγραφέας. Το βιβλίο είναι πολύ καλογραμμένο. Και μαθαίνεις πολλά για εκείνη την εποχή, όταν οι μπητ ποιητές και καλλιτέχνες προσπαθούσαν να γίνουν κάτι.

Δεν ξέρω γιατί μου άρεσε τόσο. Νομίζω ότι η Patti Smith με έκανε να ταυτιστώ μαζί της. Και σίγουρα βοήθησε το γεγονός ότι ήξερα ότι όλα ήταν αλήθεια.

Το προτείνω σε όλους.

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

20. Beat Poets, επιμέλεια Carmela Ciuraru

IMG_20160327_233109

Readathon category: ένα βιβλίο ποίησης

Ααααχ δεν είμαι καθόλου της ποίησης. Ή έχω τη λάθος φιλοσοφία. Η φιλοσοφία μου είναι ότι δεν έχει νόημα να διαβάζεις ποίηση από μετάφραση. Οπότε μπορώ να διαλέξω ανάμεσα σε ελληνική (που δεν έχω διαβάσει ακόμα) και αγγλική ποίηση. Αλλά ίσως η αγγλική μου πέφτει λίγο δύσκολη.

Πέρσι ήμουν πολύ τυχερή. Αποφάσισα να διαβάσω το The Pleasures of the Damned του Charles Bukowski, παρόλο που ήταν πάνω από 500 σελίδες. Και ήταν τέλειο!

Φέτος δοκίμασα Dorothy Parker και Sylvia Plath. Διάβαζα, αφαιρενόμουν, το ξαναδιάβαζα, ξανα-αφαιρενόμουν… Αποφάσισα ότι δεν μου αρέσει η ομοιοκαταληξία και προσπάθησα να βρω κάτι που να μοιάζει με Bukowski. Το βιβλιοπωλείο της πόλης μου είχε 4-5 βιβλία ποίησης στα αγγλικά και το ένα ήταν το Beat Poets.

Δεν το λάτρεψα όσο τον Bukowski. Αλλά υπήρχαν κάποια ποιήματα που τα βρήκα ενδιαφέροντα. Και όταν άρχισα να διαβάζω το Πατι και Ρόμπερτ κατάλαβα ότι κάποιοι από τους ποιητές του βιβλίου ήταν φίλοι της Patti Smith, κάτι που το έκανε πιο ενδιαφέρον.

Παρακαλώ προτείνετε μου κάποια ωραία βιβλία ποίησης! Και θα μου άρεσε πολύ ένα βιβλίο με σχόλια! Τι εννοεί εδω ο ποιητής κλπ.

⭐ ⭐ ⭐ 1/2

14 thoughts on “Readathon 2016: Βιβλία 16-20

  1. Δύσκολο πράγμα η ποίηση. Αυτό που έχω να προτείνω είναι αφενός να κοιτάς για δίγλωσσες εκδόσεις (αγγλικά-ελληνικά) κι αφετέρου να βλέπεις αν έχει εισαγωγή/σχόλια του μεταφραστή. Πριν αγοράσω οποιοδήποτε μεταφρασμένο έργο (και δη ποίηση) ρίχνω πάντα μια ματιά στις διαθέσιμες μεταφράσεις, για να καταλάβω ποια μπορεί να με καλύπτει περισσότερο. Προσωπικός αγαπημένος ο T.S. Eliot. 🙂

    Liked by 2 people

  2. Για άλλη μια φορά φοβερή ανάρτηση, με βιβλία που έχω διαβάσει ή βιβλία που θέλω πολύ να διαβάσω (βλ. της Patti Smith). Την “Καλύβα του Μπαρμπά-Θωμά” δεν την έχω ξαναδιαβάσει από το δημοτικό όπου μια καθηγήτρια μας είχε υποχρεώσει να το κάνουμε και να γράψουμε περίληψη. Δε θυμάμαι πολλές λεπτομέρειες και ήμουν πολύ μικρή για να συλλάβω τις λεπτές αποχρώσεις, αλλά αν είναι όπως τα γράφεις μάλλον δεν είναι και το πλέον κατάλληλο βιβλίο κατά του ρατσισμού.
    Εγώ θα σου πρότεινα μια ποιητική συλλογή για την ίδια την ποίηση και νομίζω ότι έτσι σίγουρα θα την αγαπήσεις. Το “Σε βρίσκει η ποίηση” του Τίτου Πατρίκιου.
    http://www.politeianet.gr/books/9786185004026-patrikios-titos-kichli-se-briskei-i-poiisi-216917

    Liked by 1 person

    1. Ναι πρεπει να δοκιμάσω λιγη ελληνική ποίηση! Πιστεύω θα μου είναι πιο εύκολο. Θα τον έχω υπόψιν Τον Πατρίκιο για του χρόνου 🙂
      Της Patti Smith ήταν τέλειο, να το διαβάσεις οπωσδήποτε!

      Liked by 1 person

  3. Από τις πιο ενδιαφέρουσες αναρτήσεις. Ειδικά το πρώτο βιβλίο, μου φάνηκε πολύ ιδιαίτερο. Την Καλύβα του Μπαρμπα-Θωμα την είχα διαβάσει μικρή και δεν θυμάμαι τίποτα εκτός του ότι βαρέθηκα..Απο ποίηση ούτε εγώ κατέχω και πολλά, αλλά η Αγγελάκη-Ρουκ είναι μαγική

    Liked by 1 person

    1. Το Θαυμα ειναι πολύ ωραίο! Ειναι γραμμένο για έφηβους βεβαια, αλλά δεν νομιζω ότι θα ενοχλήσει αυτό κανέναν. Ωραία, θα έχω και την Αγγελάκη-Ρουκ στα υπόψιν!
      Για να ακουω και άλλες προτάσεις 🙂

      Liked by 1 person

  4. Pingback: Zizeloni van Kat

Leave a Reply

