Readathon 2016: Βιβλία 11-15

Μόλις τελείωσα το γράψιμο για τη διδακτορική μου διατριβή αυτή τη βδομάδα (τι περίεργα που ακούγεται στα ελληνικα… PhD thesis τελοσπάντων). Ίσως για αυτό να διάβαζα τόσο αργά. Ή ίσως να έφταιγαν τα βιβλία…

Books11-15small

11. Τόκιο Έτος Μηδέν, του David Peace

IMG_20160312_130705

Readathon category: ένα αστυνομικό βιβλίο

Ααααχ δεν μου άρεσε αυτό το βιβλίο. Και του το ανταποδίδω με το να φορέσω ένα φόρεμα που δεν μου αρέσει.

Θα έπρεπε να μου αρέσει. Είναι ένα αστυνομικό βιβλίο, στο Τόκιο, το 1946-1946. Όλα σε αυτή την πρόταση είναι ενδιαφέροντα!

Είναι γραμμένο με ένα “ποιητικό/λυρικό τρόπο” που μισώ, αλλά δεν με ενόχλησε αρχικά. Για παράδειγμα, στο μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου, κάθε δεύτερη πρόταση είναι μια επαναλαμβανόμενη σκέψη του πρωταγωνιστή, είτε αυτό είναι απλά “γκάρι γκαρι” (ο ήχος που κάνει όταν ξύνει το κεφάλι του που είναι γεμάτο ψείρες) είτε μια σύντομη φράση που του έχει κολλήσει.

Όταν έφτασα στ τέλος, συνειδητοποίησα ότι δεν κατάλαβα την ανατροπή, γιατί είχα χαθεί μέσα στην ασάφεια του κειμένου. Και δεν ενδιαφέρθηκα να το ψάξω. Ας το έγραφε με καλύτερο τρόπο!

Οπότε ⭐ ⭐ από μένα, αλλά είμαι σίγουρη ότι πολλοί από εσάς θα το βρείτε ωραίο.

12. Ο Θαμμένος Γίγαντας, του Kazuo Ishiguro

IMG_20160312_130932

Readathon category: ένα βιβλίο που διαδραματίζεται πριν το 1800

(βασικά υπάρχουν αρκετά στοιχεία φαντασίας, όποτε το σκέφτηκα λίγο πριν το βάλω σε αυτή την κατηγορία… αλλά δεν υπάρχει readathon police! ή υπάρχει?)

Αυτό το βιβλίο ήταν το ακριβώς αντίθετο από το προηγούμενο. Διαδραματίζεται λίγα χρόνια μετά το θάνατο του Βασιλιά Αρθούρου, στην εξοχή της Βρετανίας. Ιππότες, δράκοι, μοναχοί και ένα γέρικο ζευγάρι που αποφασίζει να περπατήσει μέχρι το χωριό του γιου τους. Όλα σε αυτή την περιγραφή μου είναι απωθητικά (εκτός από τους μοναχούς, πάντα τους βρίσκω ενδιαφέροντες).

Κι όμως, μου άρεσε! Και εφόσον μισούσα τα πάντα στην ιστορία αλλά και πάλι μου άρεσε, σημαίνει ότι ο συγγραφέας είναι φοβερός. Έχω διαβάσει μόνο το  Never let me go από τον Kazuo Ishiguro, και το είχα βρει καταπληκτικό. Αλλά είναι εντελώς διαφορετικό βιβλίο από το Θαμμένο Γίγαντα. Άρα δύο εντελώς διαφορετικά βιβλία αλλά και τα δύο καλά = πρέπει να διαβάσω κι άλλο Ishiguro!

⭐ ⭐ ⭐ ⭐

13. Equal Rites (Discworld #3), του Terry Pratchett

IMG_20160312_131152

Readathon category: ένα βιβλίο συγγραφέα που έχει πεθάνει από το 2011 και μετά

Ακολουθώντας τα 2016 book resolutions μου, διάβασα επιτέλους για πρώτη φορά Terry Pratchett!

Τα βιβλία του Discworld δεν είναι αναγκαίο να διαβαστούν με τη σειρά. Και όλοι λένε ότι το πρώτο δεν είναι και τόσο καλό. Αλλά υπάρχουν υποκατηγορίες. Αυτό το βιβλίο για παράδειγμα είναι το πρώτο της σειράς Witches. Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε αυτό το καταπληκτικό infographic.

Μου αρέσουν πολύ τα βιβλία φαντασίας και σίγουρα αυτό ήταν υψηλότατης ποιότητας. Είναι η ιστορία ενός μικρού κοριτσιού που μπορεί να γίνει μάγος (wizard). Αλλά οι γυναίκες δεν μπορούν να γίνουν μάγοι. Με τη βοήθεια μιας μάγισσας (witch, εντελώς διαφορετικό από το wizard) το κορίτσι προσπαθεί να βρει που ανήκει.

Ο κόσμος που έχει δημιουργήσει ο Pratchett είναι καλός και γράφει με πολύ χιούμορ. Συν το super girl-power φεμινιστικό μήνυμα, ότι οι γυναίκες μπορούν να γίνουν ότι θέλουν. Γιατί τότε πάλεψα για να το τελειώσω? Σίγουρα οι χαρακτήρες δεν έχουν κάποιο βάθος, αλλά αυτό συνήθως δεν με ενοχλεί. Κάποιος μου είχε πει να ξεκινήσω από το 5ο βιβλίο και μετά να πάω πίσω, γιατί ο Pratchett χρειάστηκε λίγο καιρό να βρει το στυλ του. Μήπως να έφταιγε αυτό? Ποιος ξέρει…

⭐ ⭐ ⭐ 1/2

14. Neverwhere, του Neil Gaiman

IMG_20160312_131355

Readathon category: ένα βιβλίο που ανακάλυψα μέσω του somuchreading.com

Έχω διαβάσει μόνο ένα βιβλίο του Neil Gaiman, το Ο Ωκεανός στο τέλος του Δρόμου, το οποίο όλοι λάτρεψαν και εμένα μου ήταν απλά ευχάριστο (υψηλές προσδοκίες?).Οπότε δεν ήταν στο πλάνο μου να επεκτείνω τους “Neil Gaiman ορίζοντες” μου.

Αλλά μετά είδα στη σελίδα facebook του somuchreading οτί το BBC είχε κάνει ένα radio adaptation του Neverwhere, με καταπληκτικούς ηθοποιούς (Christopher Lee, Benedict Cumberbatch, James McAvoy…). Δεν είχα ακούσει ποτέ κάποιο παρόμοιο ραδιοφωνικό σόου και μου φάνηκε καλή ευκαιρία. Διάβασα το βιβλίο άμεσα γιατί θα το κατεβάσουν σε λίγες μέρες.

Δεν μπορώ να περιγράψω πόσο τέλεια ένιωσα. Δεν μπορούσα να ξεκολλήσω από το βιβλίο. Τι ανακούφιση! Νόμιζα ότι κάτι δεν πάει καλά με μενα, δεν ευχαριστιόμουν πλέον το διάβασμα, μήπως να σταματούσα το readathon… Δεν μου άρεσε το Τόκιο Έτος Μηδέν, ο Θαμμένος Γίγαντας μου άρεσε αλλά αφού όλα τα στοιχεία της ιστορίας δεν μου άρεσαν, ταλαιπωρήθηκα λιγάκι για να το τελειώσω και ακόμα και το πρώτο μου βιβλίο Terry Pratchett τέλειωσε με δυσκολία!

Άρα δεν έφταιγα εγώ. Έφταιγαν τα βιβλία 🙂

Είναι ένα βιβλίο φαντασίας που διαδραματίζεται στο σύγχρονο Λονδίνο. Αν και μετά τα πρώτα κεφάλαια, επικεντρώνεται στο “υπόγειο Λονδίνο” (κυριολεκτικά, υπόνομοι κλπ). Το προτείνω σε όσους αγαπούν τα βιβλία φαντασίας! Άκουσα και τη ραδιοφωνική εκπομπή, ήταν ενδιαφέρουσα εμπειρία, αλλά μόνο ΑΦΟΥ διαβάσετε το βιβλίο. Σκεφτείτε ότι δεν υπάρχει εικόνα ούτε αφηγητής, όλα πρέπει να γίνουν κατανοητά μέσω του διαλόγου.

⭐ ⭐ ⭐ ⭐

15. Mort (Discworld #4), του Terry Pratchett

IMG_20160312_131610

Readathon category: ένα βιβλίο που δανειστήκατε

Μου άρεσε πολύ περισσότερο από το Equal Rites. Ο Θάνατος (πολύ σημαντικός χαρακτήρας του Discworld) προσλαμβάνει ένα βοηθό. Και διάφορα συμβαίνουν. Ακόμα δεν μπορώ να πω ότι είμαι μεγάλη φαν του Terry Pratchett. Αλλά θα συνεχίσω να διαβάζω Discworld (το επόμενο θα είναι το Guards!Guards!)

⭐ ⭐ ⭐ ⭐

23 thoughts on “Readathon 2016: Βιβλία 11-15

      1. Αχ, το Sandman… Μέχρι κι εργασία για τη σχολή το είχα κάνει! Μάλιστα είχα σκεφτεί να μεταφράσω Gaiman για την Πτυχιακή μου, αλλά δεν ήθελα να το ρισκάρω και να κάνω κάτι που μπορεί να δημοσιευόταν μέχρι να την παραδώσω.

        Liked by 1 person

      2. Αχ ωραία θα ήταν! Τοσα βιβλία μένουν αμετάφραστα! Γι’αυτο αναγκαστηκα να το γυρίσω στα αγγλικά. Θα έπρεπε να το κάνετε όλοι στη σχολή σου 🙂 Τι μετέφρασες τελικά?

        Liked by 1 person

      3. Τελικά μετέφρασα ένα διήγημα επιστημονικής φαντασίας του Avram Davidson. Έχω σκεφτεί αν και πώς θα μπορούσα να το δημοσιεύσω στο blog, αλλά δεν είμαι σίγουρη ακόμα. Όχι πως υπάρχουν πολλές πιθανότητες να εκδοθεί, αλλά διστάζω. ^^’

        Liked by 1 person

      4. Χμμ δεν εχω ιδεα απο τα νομικά της υπόθεσης, αλλά κριμα να υπάρχει κοσμος που να μεταφράζει και κόσμος που να θελει να διαβάσει και να μην γίνεται το connection 😦

        Liked by 1 person

      5. Καταλαβαίνω τι λες και με βρίσκεις σύμφωνη. 99% θα το δημοσιεύσω εν καιρώ, μόλις αποφασίσω πώς/πού θα το εντάξω στο blog! 🙂

        Liked by 1 person

  1. Αντί να σχολιάσω τα βιβλία από τα οποία δεν έχω διαβάσει κανένα, θα σου πω πόσο πολύ μου αρέσουν οι στυλιστικές σου επιλογές! Μπράβο και για το γούστο σου και για την διατριβή σου!!!

    Liked by 1 person

  2. Ούτε εμένα μ’άρεσε το The Ocean at the End of the Lane, δεν είσαι μόνη:p Το Coraline είναι φοβερό και πολύ creepy! Συγχαρητήρια για το PhD!! 😀 😀

    Liked by 1 person

    1. Ευχαριστω! 🙂 Αχ πολύ χαίρομαι που δεν ειμαι η μόνη! Θα διαβάσω και το Coraline (αν και εχω δει το cartoon).

      Like

  3. Pingback: Zizeloni van Kat

Leave a Reply

