Γενικά tips για την Κίνα

Πριν αρχίσω να περιγράφω τα ταξίδια μου στην Κίνα, θα σας πω κάποια γενικά tips.

1. Παζάρεμα

(οι φωτογραφίες του μαγαζιού και των σουβενίρ δεν είναι δικές μου, τις γκούγκλαρα)

Ένα τυπικό μαγαζί με σουβενίρ στην Κίνα είναι κάπως έτσι:

souvenirShop

Τα πιο πολλά έχουν τα ίδια πράγματα πάνω κάτω. Στα περισσότερα πρέπει να παζαρέψεις αλλά όχι σε όλα. Για να μη γίνω ρεζίλι (και αρχίσω να παζαρεύω σε μαγαζί που δεν γίνεται παζάρεμα), έφτιαξα έναν “αλγόριθμο παζαρέματος”.

Αυτά τα πράγματα κοστίζουν (το 2010) 10 γιουάν (κάπου 1 ευρώ):

mirrorΕίναι τα εξής δημοφιλή σουβενίρ:

κινέζικη χάρτινη βεντάλια

10 ζευγάρια κινέζικα ξυλάκια (chopsticks) με πολύχρωμες υφασμάτινες θήκες

2 ζευγάρια chopsticks σε ξύλινο κουτί.

Επίσης νομίζω ότι και ο μικρός μεταλλικός καθρέφτης κοστίζει 10 γιουάν, αλλά δεν είμαι σίγουρη.

Οπότε όποτε ήμουν σε κάποιο μαγαζί, ρωτούσα πόσο κάνουν αυτά τα προϊόντα. Αν μου έλεγαν 10, δεν έκανα παζάρι. Αν μου έλεγαν παραπάνω (συνήθως 25), έκανα παζάρι στο προϊόν που ήθελα να αγοράσω (έχω πολλά chopsticks και βεντάλιες!)

Το “κόλπο” του παζαρέματος:

Δεν είναι κόλπο, είναι κοινή λογική. Ρωτάς ποσό κάνει, σου λένε, λες όχι. Σου δίνουν κομπιουτεράκι, γράφεις την προσφορά σου. Σου κάνουν αντιπροσφορα κλπ. Αν κάνεις ότι φεύγεις, θα στο δώσουν στην τιμή που ήθελες. Αν σε αφήσουν να φύγεις (μας έχει συμβεί μια φορα), λογικά ζητάς πολλά!

Σημείωση: ΠΑΝΤΑ θα κερδίζουν. Αλλά δεν πειράζει, παίρνεις κάτι έτσι κι αλλιώς πολύ φτηνά και χρειάζονται τα 2-3 ευρώ πιο πολύ από εσένα.

2016-01-09 13.47.18Ακόμα θυμάμαι ότι είχα πάρει μια πολύ γλυκούλα βαλιτσούλα για 30 ευρώ και όλοι οι κινέζοι στο μαγαζί έπαθαν σοκ. Αλλά ήταν κάτι σαν πολυκατάστημα, δεν ήξερα ότι μπορείς να παζαρέψεις κι εκεί! (στα κανονικά πολυκαταστήματα εννοείται δεν παζαρεύεις, αυτό ήταν σαν υπαίθρια αγορά, αλλά μέσα. Και από εκει που ψωνισα έμοιαζε με κανονικό μαγαζι. Anyway!). Αλλά την έχω ακόμα, 7 χρόνια μετά και όποτε τη χρησιμοποιώ με σταματάνε στο δρόμο και μου λένε τι ωραία που είναι!

<— Ε?Ε? Super cute!

2. Street food

Γενικά πολύς κόσμος φοβάται να φάει street food σε πολλές χώρες.

Έχω φάει street food πολλές φορές στην Κίνα, είναι πάμφθηνο, μια χαρά γεύση και δεν έχω πάθει τίποτα.

Και είναι μια τόσο αυθεντική εμπειρία! Γενικά η Κίνα δεν είναι μια χώρα που τα πάντα γυρίζουν γύρω από τον τουρισμό. Δεν πολυενδιαφέρονται για τους ξενους. Το street food είναι φτιαγμένο για τους Κινέζους. Απλά δείξε ποιο θέλεις, θα στο τηγανίσουν ή ψήσουν και μπορεί να έχει και μικρά τραπεζάκια για να καθίσεις μετά.

Και είναι και vegetarian-friendly! 🙂

3. Φωτογραφίες

Στα πρώτα 2 ταξίδια μου δεν έβγαζα φωτογραφίες του Κινέζους από σεβασμό 🙂 Μετά κατάλαβα ότι ΛΑΤΡΕΥΟΥΝ το να τους βγάζεις φωτογραφία. Αν δειτε λοιπόν ένα γλυκούλι Κινεζάκι και θέλετε να το βγάλετε φωτογραφία, θα σας αφήσουν με μεγάλη τους χαρά και θα του πουν και να ποζάρει!

100_2930

 

Και στους ενήλικες τους αρέσει να τους βγάζετε φωτογραφίες. Αλλά πάντα προσπαθώ να ρωτάω.

 

 

 

Αλλά δεν ήθελα να μιλήσω για αυτού του είδους τις φωτογραφίες. Ήθελα να σας “προειδοποιήσω”.

 

Θα σας ζητάνε συνέχεια να βγάζετε φωτογραφίες μαζί τους.

Ειδικά αν είστε γυναίκα ή έχετε ξανθά μαλλιά ή είστε πάνω από 1.75.

Νομίζουν ότι είμαστε τόσο όμορφοι 🙂

Όταν ταξίδευα με τις φίλες μου (3 κορίτσι, η μία ξανθιά) νιώθαμε σαν celebrities. Αλλά όταν ταξίδευα με το αγόρι μου ή τον πατέρα μου, σχεδόν κανένας δεν ζητούσε να βγάλουμε φωτογραφία μαζί. Αν και μου έτυχε μια-δυό φορές να ζητήσουν φωτογραφία με εμένα, χωρίς τους άντρες  🙂

Αναρωτιέμαι σε πόσες φωτογραφίες Κινέζων είμαι…

100_3234

 

 

 

εδώ η φίλη μου ποζάρει με μια οικογένεια Κινέζων

 

 

 

 

4. Επικοινωνία

Δεν μιλάνε αγγλικά και μην προσπαθήσετε να μιλήσετε κινέζικα.

Εντάξει, προσπαθήστε αν θέλετε, αλλά δεν θα σας καταλάβουν. Εμείς κάναμε χρόνια μαθήματα και πάλι δεν καταλάβαιναν την προφορά μας. Και η γλώσσα του σώματος δεν βοηθάει καθόλου με τους Κινέζους.

Παράδειγμα: Μια φορά αγόρασα street food και ρώτησα πόσο κάνει. Μου έδειξε 6 με τον κινέζικο τρόπο (αντίχειρας και μικρό δάχτυλο πάνω, τα υπόλοιπα κλειστά) και είπε “liu” (6 στα κινέζικα). Αλλά τα έκανε όλα αυτά πολύ γρήγορα και δεν το έπιασα με τη μια. Αντί να σηκώσει 6 δάχτυλα (πόσο δύσκολο?), άρχισε να ψάχνει κομπιουτεράκι για να μου γράψει 6. Ευτυχώς ο εγκέφαλος μου πήρε μπρος και κατάλαβα, αλλά πάντα χρησιμοποιώ αυτή την ιστορία για να πω ότι “οι κινεζοι δεν θα καταλάβουν τις χειρονομίες σας με τίποτα!”

Προσπαθήστε να έχετε γραμμένο ότι θέλετε (εννοώ να το έχετε τυπώσει ή δείξτε το στον ταξιδιωτικό οδηγό, μην προσπαθήσετε να γράψετε χαρακτήρες 🙂 ) π.χ που θέλετε να πάτε, “σταθμός τρένου”, “κοτόπουλο”, “κρέας”, “νερό”, “vegetarian” κλπ.

Ευτυχώς σχεδόν όλα τα μέρη με φαγητό έχουν φωτογραφίες στο μενού, οπότε απλά δείχνετε τι σας αρέσει.

Αυτά προς το παρόν, αν σκεφτώ και άλλα tips θα κάνω και άλλο post.

4 thoughts on “Γενικά tips για την Κίνα

Leave a Reply

