Readathon2015: Βιβλία 21 ως 30 (Τέλος!)

Readathon3_MainImage_cropped

21. Άνθρωπος στον Άρη, του Andy Weir

2015-06-20 01.29.19

Readathon Category: Ένα βιβλίο που διαδραματίζεται κάπου που πάντα θέλατε να ταξιδέψετε

(στον πλανήτη Άρη, όχι ότι έχω κάποιο κόλλημα με το διάστημα, απλά η κατηγορία μου έκανε κάτι σε “άπιαστο όνειρο” και αν θέλω να ταξιδέψω κάπου στη Γη, μπαίνω σε ένα αεροπλάνο και πάω)

Πιστεύω ότι όλοι το ξέρετε πλέον αυτό το βιβλίο, έγινε και μεγάλη ταινία (την οποία ακόμα δεν έχω δει, ντροπή μου). Πλήρης περιγραφή του τι να κάνεις αν ξεμείνεις μόνος σου στον Άρη (και ΟΛΑ είναι όπως ακριβώς στο βιβλίο, ίδιες προμήθειες κλπ, αλλιώς ξέχνα το).

Του έβαλα 3 αστεράκια, γιατί στην αρχή το βρήκα πολύ λεπτομερές τεχνικά και τη βαριέμαι τη χημεία και τη μηχανολογία (και φανταστείτε ότι έχω σπουδάσει και δουλεύω σε αρκετά εφαρμοσμένο τομέα 😛 ). Το αγόρι μου το βρήκε πολύ καλό πάντως! (πιο εφαρμοσμένος τομέας από το δικό μου!). Αλλά γενικά είναι ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, με σασπένς και χιούμορ. Ο πρωταγωνιστής, που διηγείται και το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας, είναι ένας αστείος και cool τύπος, γεγονός που κάνει την αναγνωση πολύ ευχάριστη.

22. Ναρκόπολις, του Jeet Thayil

2015-06-25 01.08.35-2

Readathon Category: Ένα βιβλίο γραμμένο από κάποιον που προσδιορίζεται σαν LGTBQ

Χρησιμοποίησα αυτό το βιβλίο και για το summerreadathon και έχω ήδη γράψει τη γνώμη μου εκεί.

Δεν μου άρεσε ο τρόπο γραφής καθόλου, πολύ λυρικός και αφηρημένος, στο τέλος απλά το ξεφύλλισα για να τελειώσω (πρώτη φορά στη ζωή μου).
Katerina

Για να μην νομίζετε ότι κλέβω (το ίδιο βιβλίο σε δύο readathons ΚΑΙ δεν το διάβασα και σωστά!), διάβασα και Το βιβλίο της Κατερίνας του Αύγουστου Κορτώ, που ταιριάζει σε αυτή την κατηγορία. Και ήταν πολύ ωραίο!

 

23. Ο Μεταξοσκώληκας, του Robert Galbraith

2015-07-16 09.01.06

Readathon Category: Ένα βιβλίο αγαπημένου σας συγγραφέα που δεν έχετε διαβάσει ξανά

Ο αγαπημένος συγγραφέας εδώ είναι η J.K. Rowling εννοείται. Μου αρέσουν πολύ τα βιβλία της ως Galbraith, αλλά δεν θα έβαζα τον σκέτο Galbraith στους αγαπημένους μου ακόμα!

Το βιβλίο είναι πολύ καλό όπως και Το κάλεσμα του κούκου. Πιστεύω ότι μου αρέσουν για δύο λόγους:

  1. Για τους τομείς στους οποίους επικεντρώνεται η ιστορία: Το “Κάλεσμα του Κούκου” διαδραματιζόταν στο χώρο της μόδας ενώ “Ο Μεταξοσκώληκας” στο χώρο των εκδόσεων
  2. Ίσως λόγω του πρώτου λόγου που ανέφερα, και τα δύο βιβλία είναι πιο “γυναικεία” απ’ότι είναι συνήθως οι αστυνομικές ιστορίες. Ο Κόρμοραν Στραικ είναι όπως όλοι οι ντετεκτιβ ένας περίπλοκος και βασανισμένος άνθρωπος, βαρύς και ασήκωτος. Αλλά για κάποιο λόγω νιώθω αυτά τα βιβλία πιο οικεία σε μένα απ’ότι άλλα αστυνομικά (τα οποία μου αρέσουν πολύ).

24.Οι θησαυροί του βασιλιά Σολομώντα, του H. Rider Haggard

2015-08-05 02.38.35

Readathon Category: Ένα βιβλίο που έχει εκδοθεί πριν το 1900

Λίγο κλέψιμο πάλι, γιατί το είχα διαβάσει πολλές φορές όταν ήμουν μικρή. Αλλά ήθελα να το ξαναδιαβάσω και υποπτευόμουν ότι η έκδοση που είχα ήταν συντομευμένη (που δεν ήταν).

Ωραίο βιβλίο, μου αρέσει πολύ αυτή η περιπέτεια με την έρημο και τη χαμένη Αφρικάνική φυλή. Βέβαια μιας και ήταν γραμμένο τόσο καιρό πριν είναι λίγο σεξιστικό και οι βασικοί χαρακτήρες είναι άποικοι στην Αφρική που σκοτώνουν ελέφαντες για την πλάκα τους και έχουν ιθαγενείς για σχεδόν σκλάβους… Τώρα που είμαι μεγαλύτερη μπορώ να δω τα πολλά λάθος μηνύματα του βιβλίου, άλλα έτσι ήταν ο κόσμος τότε, τι να κάνουμε…

(ΥΓ. Η Ζίζη έλειπε όποτε συμμετάσχει στη φωτογραφία μέσω μιας παλιάς της φωτογραφίας. Photoception!)

25. Ο χορός των εφτά πέπλων, του Tom Robbins

2015-09-04 15.58.23

Readathon Category: Ένα βιβλίο που βρίσκεται καιρό στο ράφι σας

Υπολογίζω ότι το έχω κάπου 7 χρόνια. Μια φίλη μου πρότεινε να αρχίσω Tom Robbins με αυτό, αλλά ποτέ δεν το έκανα. Αφού το δάβασα, πιστεύω ότι θα έπρεπε να έχω ξεκινήσει με κάποιο άλλο. Πιστεύω ότι θα μου αρέσει πολύ ως συγγραφέας, απλά το συγκεκριμένο βιβλίο δεν με ξετρέλλανε.

Αναρωτιέμαι ποιο να είναι το επόμενο…

26. The Pleasures of the Damned, του Charles Bukowski

2015-09-04 09.38.22

Readathon Category: Ένα βιβλίο ποίησης

Πόσο τη φοβόμουν αυτή την κατηγορία!

Τελευταία φορά που διάβασα ποίημα ήταν στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Λύκειο!

Την είχα στο μυαλό μου αυτή την κατηγορία από τότε που ανακοινώθηκε το readathon. Αποφάσισα ότι δεν έχει νόημα να διαβάζεις μεταφρασμένη ποίηση, όποτε οι επιλογές μου ήταν έλληνας ποιητής ή αγγλόφωνος (και δεν είχα αρχίσει ακόμα να διαβάζω πολλά βιβλία στα αγγλικά και τη φοβόμουν την ποίηση)

Ήξερα ότι μου αρέσει το στυλ του Bukowski (αν και είχα διαβάσει μόνο ένα βιβλίο του), οπότε πήγα στο βιβλιοπωλείο να δω τι παίζει με αυτό το βιβλίο ποίησής του. Βλέπω 500 σελίδες, τρομάζω και το αφήνω. Το ξαναπιάνω, το ξεφυλλίζω, βλέπω ότι είναι αραιογραμμένο. Διαβάζω ένα-δυό ποιήματα και αποφασίζω να το αγοράσω.

Διάβαζα κάθε μέρα (σχεδόν) κάμποσα ποιήματα και σε 2-3 μήνες το τελείωσα.

Πέντε αστεράκια.

Τα ποιήματα του είναι καταπληκτικά, επικεντρώνονται γύρω από τον τρόπο ζωής του (σεξ, αλκοόλ, ιππόδρομος, φτώχεια, Λος Άντζελες).

Δείτε εδώ τέσσερα πολύ ωραία animations κάποιων ποιημάτων του.

27. 22/11/63, του Stephen King

2015-09-14 19.33.18

Readathon Category: Ένα μυθιστόρημα με τουλάχιστον 600 σελίδες

Για τέτοιου είδους κατηγορίες, ο Stephen King είναι η καλύτερη επιλογή, όλα του τα βιβλία διαβάζονται πολύ γρήγορα για το μέγεθός τους!

Τύπος ανακαλύπτει τρύπα που τον μεταφέρει σε συγκεκριμένη μέρα στο παρελθόν και αποφασίζει να σταματήσει τη δολοφονία του Κένεντυ. Πρέπει όμως να περιμένει λίγα χρόνια μέχρι να φτάσει η 22/11/1963.

Ένα πιο κοινωνικό και ανθρώπινο βιβλίο από τον Stephen King. Δεν είναι βιβλίο τρόμου. Μου άρεσε πολύ. Ας το πάρουμε απόφαση, ο άνθρωπος μπορεί να σε κρατάει κολλημένο στο βιβλίο ακόμα και χωρίς τρομακτικούς κλόουν!

28. The Adventures of the Christmas Pudding, της Agatha Christie

2015-10-04 13.00.39

Readathon Category: Ένα βιβλίο που διαδραματίζεται τα Χριστούγεννα

Ουφ, λάθος επιλογή! Πρώτον, μόνο η πρώτη (και καλύτερη) ιστορία διαδραματίζεται τα Χριστούγεννα. Οι υπόλοιπες ιστορίες δεν μου άρεσαν και πολύ, παρόλο που μου αρέσει η Agatha Christie. Ίσως να φταίει που για πρώτη φορά την διάβασα στα αγγλικά, ίσως επειδή το διάβασα ενώ ήμουν σε ταξίδι, ποιός ξέρει…

(Αλλά πολύ ωραία η φωτογραφία της Ζίζης με τα στολίδια 🙂 )

29. Americanah, της Chimamanda Ngozi Adichie

Readathon Category: Ένα βιβλίο γραμμένο από Αφρικανό συγγραφέα

ΤΕΛΕΙΟ! Πολύ μου άρεσε αυτό το βιβλίο. Πρώτη φορά διάβαζα για τη Νιγηρία και για το πως είναι η ζωή εκεί. Επίσης μου άρεσαν πολύ οι απόψεις της συγγραφέως πάνω στο ρατσισμό στην Αμερική. Πιστεύω ότι θα μπορούσαν να διδάσκουν αυτό το βιβλίο σε μαθήματα για το ρατσισμό (έχουν τέτοια μαθήματα, δεν έχουν?).

Αυτό που μου έλειψε όμως ήταν η λύση. Η συγγραφέας αναφέρει πολλά πράγματα που οι λευκοί δεν πρέπει να λένε ή να κάνουν για να μην θεωρούνται ρατσιστές. Τι όμως πρέπει να κάνουν? Υπήρχαν πολλές απόψεις του στυλ “Σταματήστε να λέτε ότι είμαστε ίσοι, γιατί δεν είμαστε”. Ναι οκ, αλλά τι να κάνει κάποιος για να βοηθήσει να αλλάξει αυτή η άποψη? Κατάλαβα από το βιβλίο ότι πρέπει όλη η κοινωνία να αλλάξει, αλλά αν είσαι ένας λευκός αμερικάνος που δεν θέλεις να θεωρείσαι ρατσιστής και θέλεις να βοηθήσεις να αλλάξει το σύστημα, τι πρέπει να κάνεις?

Τελοσπάντων, παρήγγειλα ήδη όλα τα άλλα βιβλία της. Για να δουμε…

30. Shibumi, του Trevanian

2015-11-17 13.51.57

Readathon Category: Ένα βιβλίο που αγαπάει η κολλητή σας

Η κολλητή μου που δεν διαβάζει 🙂 και που το διάβασε όταν ήταν μικρή και της έχει κολλήσει. Μου άρεσε πολύ η περιγραφή της ζωής του Nikolai Hel (πρωταγωνιστής). Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον άτομο, με ωραία χόμπι (μιλάει πολλές γλώσσες, κάνει εξερεύνηση σπηλαίων, σκοτώνει άτομα με καθημερινά αντικείμενα). Επίσης μεγάλο μέρος της ζωης του το έζησε στην Ιαπωνία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (βρίσκω την Ιαπωνία πάντα ενδιαφέρουσα). Πιστεύω ότι ο συγγραφέας θα έπρεπε να περιοριστεί στην περιγραφή της ζωής του Hel.

Αυτό που δεν μου άρεσε ήταν τα παλιομοδίτικα CIA κομμάτια του βιβλίου. Τεχνολογίες αναζήτησης που είναι πλέον γελοίες και πολιτικές εξελίξεις από τη δεκαετία του 80 (αν και Ισραήλ-Παλαιστίνη είναι πάντα επίκαιρα).

Θα προτιμούσα να είναι 200 σελίδες μικρότερο και να περιγράφει μόνο τη ζωή του Nikolai Hel. Επίσης γιατί δεν το έκαναν ποτέ ταινία?

Και αυτό ήταν το τέλος του Readathon 2015.

Σε ένα μήνα περίπου πιστεύω ότι θα ξέρουμε τις κατηγορίες για το 2016.

Περιμένω με ανυπομονησία!!!

 

13 thoughts on “Readathon2015: Βιβλία 21 ως 30 (Τέλος!)

  1. Για Τομ Ρόμπινς λένε ότι το καλύτερό του είναι ο “Τρυποκάρυδος” αλλά εμένα δεν μου άρεσε ιδιαίτερα. Εγώ ξεκίνησα με το “Ακόμα και οι καουμπόισσες μελαγχολούν” και δεν το μετάνιωσα. Το λάτρεψα κι έπειτα για ένα διάστημα διάβαζα ό,τι δικό του έπεφτε στα χέρια μου.

    Like

    1. Ειναι και τα δύο στη λίστα μου! Έλεγα να αρχίσω με τον Τρυποκαρυδο, αλλά τώρα μου αλλάζεις γνώμη 😦

      Like

    1. Λες να το βάζω και του χρόνου στις φωτογραφίες? 😛 Βαρέθηκα σε κάποια φάση, δεν κάθεται και πολύ ησυχο να ποζάρει καλά και να φαίνονται τα διαφορετικά του μάτια! Αλλά αφού αρέσει τόσο θα το ξαναβάλω! 🙂

      Liked by 1 person

    1. Χαχα κανονικα ήταν να διαβάσεις 24 βιβλία, αλλά αφού τα τελείωσα και είχα χρόνο, είπα να κάνω και τις 30 κατηγορίες. Του χρόνου να το κάνεις κι εσύ και να τα συζητάμε!

      Like

Leave a Reply

