Βιβλιο-μιούζικαλ στο Λονδίνο

IMG_20151022_190510

Πρόσφατα επισκέφτηκα πάλι το Λονδίνο και για πρώτη φορά πήγα να δω μιούζικαλ.

Πήγα σε 4 μιούζικαλ, τα οποία σχετίζονταν με βιβλία, εκτός από το Lion King. Αλλά εντάξει, σε ποιόν δεν αρέσει το Lion King?

Δεν είμαι καμία τρελή φαν των μιούζικαλ όπως μάλλον θα νομίζετε.

Με εξαίρεση το Lion King, θα προτιμούσα όλα τα άλλα να είναι απλά θεατρικά. Ή μάλλον, χωρίς μπαλάντες! Τις βρίσκω απίστευτα βαρετές, στα μιούζικαλ τουλάχιστον.

Θα τα παρουσιάσω και τα τέσσερα εδώ, μπορείτε να δείτε τα trailer πατώντας στους τίτλους.

1. Lion King

2015-10-15 18.25.05

Το πρώτο που είδα, το πιο ακριβό και το πιο τέλειο!

Καθόμουν στην τελευταία σειρά (45 λίρες!), δεν μπορούσα να δω τα πρόσωπα των ηθοποιών, αλλά γενικά έβλεπα και άκουγα τα πάντα.

2015-10-15 18.58.18

Αυτό το μιούζικαλ είναι ΤΕΧΝΗ.

Τα κουστούμια ήταν τέλεια, οι χορογραφίες πολύ καλές, τα σκηνικά καταπληκτικά, με ένα μινιμαλιστικό στυλ.

Και σκεφτείτε πόσο δύσκολο είναι να το μεταφέρεις σε θεατρικό. Όλοι οι χαρακτήρες είναι ζώα!

Το σενάριο ήταν σχεδόν λέξη προς λέξη ίδιο με το καρτούν, απλά είχαν προθέσει μια-δυο έξτρα σκηνές και τραγούδια και κάποια μικρά αστειάκια από δω κι από κει.

Το συστήνω ανεπιφύλακτα! Μην και πάτε Λονδίνο και δεν το δείτε!!!

2. Matilda

2015-10-18 13.11.29

Μου άρεσε λιγότερο από όλα…

Τα σκηνικά ήταν καταπληκτικά όπως βλέπετε και στη φωτογραφία:

IMG_20151018_200525

Μου άρεσε πολύ το πρώτο τραγούδι για κακομαθημένα παιδιά, μου άρεσε η οικογένεια της Ματίλντα και εννοείται η mrs Trunchbull (που την έπαιζε άντρας, είχε πολύ γέλιο). Όλα τα σκηνικά ήταν τέλεια, κυρίως το σχολείο και η βιβλιοθήκη, αλλά και το σπίτι της Ματίλντα και της miss Honey.

Τι δεν μου άρεσε:

  • Η Ματίλντα: Δεν μου άρεσε καθόλου το κοριτσάκι που την έπαιζε, άσε που δεν καταλάβαινα λέξη όταν τραγουδούσε. Επέλεξαν να την δείξουν πολύ αυθάδη, ενώ στο μυαλό μου είναι ένα καλό κορίτσι, λίγο ζωηρό, που έκανε κάποια πράγματα για να τιμωρήσει κακούς ανθρώπους. Στο βιβλίο ό,τι έκανε ήταν αστείο, στο μιούζικαλ φαινόταν κακιά και πολύ πιθανόν να φταίει η ηθοποιός γι’ αυτό.
  • Οι αλλαγές στην ιστορία: έβαλαν μια ολόκληρη άσχετη ιστορία που διηγείται η Ματίλντα στη βιβλιοθηκάριο και μετά το έδεσαν με την ιστορία της miss Honey’s. Δεν μου άρεσε καθόλου, το βρήκα πολύ μπλεγμένο και έξτρα δράμα χωρίς λόγο. Καλύτερα να άφηναν το βιβλίο όπως είναι.

3. Charlie and the Chocolate Factory

Ένα από τα αγαπημένα μου παιδικά βιβλία!

Το μιούζικαλ ήταν πολύ καλό, η μεταφορά ήταν πολύ πετυχημένη κατά τη γνώμη μου (δες εδώ Ματίλντα να παίρνεις ιδέες!

Για άλλη μια φορά τα σκηνικά ήταν καταπληκτικά. Δεν φαινόταν τίποτα καλό πριν αρχίσει για να βγάλω φωτογραφία, αλλά υπήρχαν Willy Wonka πράγματα από δω κι από κει, όπως αυτό το καρότσι που πουλούσε μαλλί της γριάς:

IMG_20151019_233300

Και οι υπάλληλοι του θεάτρου είχαν ντυθεί κατάλληλα!2015-10-19 19.24.54

Μου άρεσε πολύ το σπίτι του Charlie και το πώς επέλεξαν να δείξουν το κάθε παιδί (η Violet είναι κόρη πλούσιου ράπερ από το L.A., αυτό σας λέω μόνο!).

Το καλύτερο κομμάτι πιστεύω ότι ήταν οι παρουσιάσεις των τεσσάρων παιδιών που βρήκαν το χρυσό εισιτήριο, μέσα από μια τεράστια τηλεόραση.

Το εργοστάσιο δεν ήταν όπως το φανταζόμουν εννοείται 🙂 αλλά δεν ήταν κακό.

Έδειξαν μόνο ένα κομμάτι από το δωμάτιο με τον σοκολατένιο καταρράκτη (ΠΟΤΕ θα πάω σε αυτό το δωμάτιο??) και μετά πήγαν στα ειδικά δωμάτια (εφευρέσεων, σκιουράκια και τηλεόρασης), τα οποία είναι πιο “επιστημονικά” και λιγότερο “θέλω να πάω εκεί ΤΩΡΑ” δωμάτια.

Και όπως βλέπετε, αγόρασα το βιβλίο… πάλι…

Αλλά δεν το έχω στα αγγλικά…. (καλά, για το εξώφυλλο το πήρα, το παραδέχομαι).

2015-11-14 17.52.20

Επίσης αγόρασα αυτό το (πανάκριβο) charm bracelet, το οποίο μάλιστα έσπασε μόνο του όσο έβλεπα το μιούζικαλ!

Ευτυχώς δηλαδή, γιατί πήγα και το άλλαξα στο διάλειμμα.

Βρήκα “Willy Wonka Gobstopper” σε ένα μαγαζί με ζαχαρωτά στο Λονδίνο. Νομίζω ότι απαγορεύεται να φτιάξει κάποιος σοκολάτα Willy Wonka (γιατί αλλιώς κάποιος θα το είχε κάνει!).

Για κάποιο λόγο, για μένα Willy Wonka σοκολάτα είναι η Cadburys Dairy Milk.

Και αφού δοκίμασα κάποιες καινούργιες γεύσεις Cadburys στο ταξίδι μου, το πιστεύω ακόμα πιο πολύ!

Δοκιμάστε τες οπωσδήποτε αν τις βρείτε!

Δεν μπορώ να βρω ούτε κανονικές περιγραφές τους online, αλλά τις πουλάνε στα αεροδρόμια:

Jelly Popping Candy Shells  (κάνει μικρές εκρήξεις στο στόμα σου!)

Cookie Nut Crunch (η αγαπημένη μου!)

Rocky Mallow Road (με marshmallows!)

Πόσο πιο Willy Wonka??

4. Wicked

Πρέπει να παραδεχτώ ότι πριν το διάλειμμα του μιούζικαλ, όπου άρχισα να κόβω βόλτες και κατέληξα στο gift shop του θεάτρου, δεν είχα ιδέα ότι το Wicked είναι βιβλίο.

Ακόμα χειρότερα, πριν αγοράσω το εισιτήριο λίγο πριν το ταξίδι μου, δεν ήξερα καν ότι είναι spin-off του Wizard of Oz.

Και ακόμα ακόμα πιο χειρότερα, δεν έχω καν διαβάσει το Wizard of Oz… ή όπως το λένε τελοσπάντων (The Wonderful Wizard of Oz??).

Ήξερα μόνο ότι είναι ένα πολύ γνωστό μιούζικαλ, οπότε αποφάσισα να το δω.

Λίγο πριν πάω, διάβασα μια περίληψη του Wizard of Or online για να προετοιμαστώ.

Αυτή τη φορά καθόμουν πολύ μπροστά αλλά στο πλάι, και δεν μπορούσα να δω όλη τη σκηνή.

2015-10-20 19.08.15

Στην αρχή ήταν πολύ εκνευριστικό, αλλά μετά από λίγο απορροφήθηκα τόσο πολύ από την ιστορία που το ξέχασα.

Αυτό ήταν το μόνο μιούζικαλ από αυτά που είδα, για το οποίο δεν είχα την παραμικρή ιδέα τι γίνεται. Όλα τα άλλα τα έχω διαβάσει ή δει κυριολεκτικά δεκάδες φορές (ακόμα θυμάμαι το Lion King λέξη προς λέξη… στα ελληνικά!)

Ήμουν σχεδόν σίγουρη ότι δεν θα μου αρέσει, αλλά ήμουν τελειώς λάθος!

Η ιστορία μου άρεσε πολύ! Ειδικά το κομμάτι με το μαγικό κολλέγιο

Υπήρχαν πολλές αστείες στιγμές και η Glinda ήταν υπέροχη.

Μάλλον επειδή παίζεται εδώ και πολλά χρόνια, τα σκηνικά δεν ήταν τόσο εντυπωσιακά όσο στα άλλα μιούζικαλ που είδα, αν και είχαν κάποια εντυπωσιακή (και λίγο κιτς ίσως) κομμάτια:

2015-10-20 19.08.27

Δεν ήταν άσχημα, απλά τα άλλα τρία μιούζικαλ ήταν υπερβολικά τέλεια όσον αφορά τα σκηνικά.

Τα κοστούμια και οι χορογραφίες ήταν πολύ καλά, το ίδιο και οι ηθοποιοί

Και αφού μου άρεσε η ιστορία, πήρα το βιβλίο:

2015-11-14 18.18.16

Θα διαβάσω πρώτα το Wizard of Oz (ή όπως το λένε) που μόλις έφτασε και μετά θα διαβάσω το Wicked.

Τώρα που το έψαξα λίγο στο Goodreads είναι δυο σειρές βιβλίων? Κατάλαβα καλά? Εγώ τι ακριβώς έχω αγοράσει? Αυτό το Oz-thing είναι μεγάλο μπλέξιμο! Μήπως να δω μόνο την ταινία…

9 thoughts on “Βιβλιο-μιούζικαλ στο Λονδίνο

  1. Για την Ματίλντα νομίζω πως μπορώ να σε καταλάβω! Δεν έχω δει βέβαια το μιούζικαλ αλλά μετά την απογοήτευση που ένιωσα βλέποντας την ταινία δεν πρόκειται να επιχειρήσω ξανά να δω καμία μεταφορά του βιβλίου είτε στον κινηματογράφο, είτε στο θέατρο. Ήταν από τα αγαπημένα μου βιβλία ως παιδί (και το πρώτο που διάβασα μονορούφι μέσα σε μια μέρα) και βλέποντας την ταινία απογοητεύτηκα οικτρά.

    Υ.Γ. By the way, είδα και την Κορεάτικη «Castaway on the moon» χθες και μ’ άρεσε πάρα πολύ!!! 🙂

    Like

    1. Μάλλον δεν είναι κατάλληλη ιστορία για μεταφορά, τι να πω… Το Charlie ήταν μια χαρά πάντως. Χαιρομαι που σου άρεσε το Castaway on the moon, είναι λίγο περίεργο και φοβαμαι γενικά να το προτείνω!

      Liked by 1 person

      1. Δεν ξέρω τί πάει λάθος μ’ αυτό το βιβλίο αλλά πραγματικά μετά το σοκ της ταινίας δεν ξαναβλέπω καμία μεταφορά του και πουθενά. Το φοβάμαι… 🙂

        Κι όσο για την ταινία, ναι, ο Ασιατικός κινηματογράφος είναι πολύ πολύ διαφορετικός απ’ ότι έχουμε συνηθίσει οπότε αν κάποιος δεν βλέπει τέτοιες ταινίες είναι λίγο επίφοβο το να του προτείνεις κάποια που σ’ αρέσει. Εγώ επειδή έχω δει αρκετές Κορεάτικες δεν με “φόβισε” η πρότασή σου για την συγκεκριμένη και εν τέλει την είδα με ευχαρίστηση. Να σου πω την αλήθεια, θα ήθελα να έχει συνεχιστεί κανένα 10λεπτο ακόμα και να μην την έχουν κόψει εκεί, αλλά… κλασικοί Κορεάτες! 🙂

        Liked by 1 person

      2. Έχεις να προτείνεις καμία ενδιαφέρουσα Κορεάτικη ταινία? Μια άλλη που θυμάμαι να μου αρέσει (γιαπωνέζικη) είναι το Confessions, αν και δεν πολυθυμάμαι τι γινόταν.

        Liked by 1 person

      3. Καλά, με τις Ιαπωνικές ταινίες έχω έρωτα!!! 🙂 Θα την κατεβάσω κι αυτή να την δω!

        Από Κορεάτικες έχω δει το “Lovers Vanished”(πολύ κλάμα) το οποίο μιλάει για το AIDs και το “Always” (ακόμα περισσότερο κλάμα) που αναφέρθηκε και στο μπλογκ Garden of Stories. Γενικά μ’ αρέσουν γιατί πάντα στις ταινίες τους οι Κορεάτες θίγουν και κάποιο κοινωνικό φαινόμενο της εποχής, οπότε (σε αντίθεση με τις Αμερικάνικες) σε βάζουν στη διαδικασία να σκεφτείς κάποια πράγματα!

        Σειρές βλέπεις καθόλου; Εγώ φανατικά, κυρίως Ιαπωνικές βέβαια. 🙂

        Liked by 1 person

  2. Το μόνο μιούζικαλ που έχω δει είναι το “Cats” πριν 2 χρόνια στην Ελλάδα. Το λάτρεψα. Ενθουσιάστικα, χαμογελούσα συνέχεια σαν χαζοχαρούμενο από τη χαρά μου και συγκινήθηκα απίστευτα όταν άκουσα το τρομερό “Memories”

    Like

    1. Καλά το Cats το είχα πάρει σε βιντεοκασέτα (!) όταν ήμουν 13-14 και το είχα λιώσει κυριολεκτικά! Προσπαθούσα να αντιγράψω τα χορευτικά! 🙂 Και εννοείται έτρεξα να το δω όταν ήρθε Ελλάδα! Τέτοιου είδους μιούζικαλ, μονο τραγούδι και χορός νομίζω μου αρέσουν περισσότερο από αυτά που είναι σαν θεατρικό/ταινία και μετά αρχίζουν όλοι να τραγουδάνε και να χορεύουν.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

